Είμαστε μια ομάδα εκπαιδευτικών λυκείων και γυμνασίων με μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία και συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις, ανάπτυξη καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων, δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, κ.ά. Κοινό μας όραμα ένα σχολείο δημιουργικό, ανοιχτό σε συνεργασίες και καινοτομίες. Ένα σχολείο που να δίνει διεξόδους δημιουργικής έκφρασης στους μαθητές και να παρέχει ένα περιβάλλον δημιουργικής μάθησης, ιδίως στη βαθμίδα του λυκείου – αλλά και του γυμνασίου – .

Αναλάβαμε κατά καιρούς πρωτοβουλίες και πραγματοποιήσαμε συνεργασίες μεταξύ μας και με τα σχολεία μας, οι οποίες περιλαμβάνουν ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες.
Σκεφτήκαμε να επεκτείνουμε αυτές τις συνεργασίες δημιουργώντας μια «Κοινότητα μάθησης και δικτύωσης Σχολείων Δημιουργικής Έκφρασης», ώστε να φέρουμε κοντά συναδέλφους που ενδιαφέρονται να εφαρμόσουν ή εφαρμόζουν ήδη δημιουργικές δραστηριότητες στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων με επίκεντρο τις τέχνες, τις βιωματικές μεθόδους, τη συνεργασία και την ομαδικότητα.

Μια τέτοια κοινότητα θα δώσει την ευκαιρία να συντονιστούν τέτοιες συνεργασίες εμπλέκοντας τα σχολεία μας και όλες αυτές οι δράσεις να κοινοποιούνται στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Προτείναμε, λοιπόν, να δημιουργηθεί μια κοινότητα εκπαιδευτικών και σχολείων που εφαρμόζουν ή επιθυμούν να εφαρμόσουν δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης στο πλαίσιο της διδασκαλίας των διαφόρων διδακτικών αντικειμένων με επίκεντρο τις τέχνες, τις βιωματικές μεθόδους και τις συνεργασίες. Κύρια ομάδα στόχος είναι τα λύκεια και στη συνέχεια τα γυμνάσια, καθώς θεωρούμε ότι η λειτουργία του λυκείου είναι προβληματική, κυρίως επειδή επικεντρώνεται στις εξετάσεις και απομακρύνεται έτσι από τους βασικότερους στόχους της εκπαίδευσης για μια πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών μας. Γιαυτό και εστιάζουμε στα παρακάτω που αποτελούν και τους κεντρικούς στόχους:

1. Δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης, εντός του ωρολογίου προγράμματος, στο πλαίσιο της διδασκαλίας των διαφόρων αντικειμένων ή και διαθεματικά με τη συνεργασία καθηγητών διαφορετικών ειδικοτήτων και την εμπλοκή διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
2. Δραστηριότητες που εμπλέκουν τις τέχνες στη διδασκαλία, όπως τη Λογοτεχνία, τις Εικαστικές Τέχνες, το Θέατρο, τη Μουσική, τον Χορό, τον Κινηματογράφο, video / animation, τη Γλυπτική κ.ο.κ.
3. Αξιοποίηση των έργων τέχνης ως εργαλείων κριτικού στοχασμού και βιωματικής μάθησης για την παραγωγή νοήματος και λόγου από τους μαθητές.
4. Συνεργασίες μεταξύ των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων/μαθητών.
5. Επικοινωνία μεταξύ των μαθητών των διαφόρων σχολείων με στόχο τη δημιουργία πραγματικών συνθηκών στην παραγωγή λόγου γραπτού ή προφορικού, με συγκεκριμένους αποδέκτες.
6. Βιωματικές μέθοδοι διδασκαλίας με αξιοποίηση ποικίλων τεχνικών όπως η δραματοποίηση, οι θεατρικές τεχνικές και το θεατρικό παιχνίδι, η εκφραστική ανάγνωση, η δημιουργική γραφή, η μουσική ακρόαση, η ζωγραφική κ.ά.

Συντονιστική επιτροπή:

  • Μητελούδης Πανταζής, ΠΕ02, 1ο ΓΕ.Λ. Συκεών
  • Παπαδοπούλου Ελένη, ΠΕ02
  • Μυλωνά Αλεξάνδρα, ΠΕ02, Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Λ.Τ. Αμπελοκήπων
  • Αζούδης Θεόδωρος, ΠΕ02, 2ο ΓΕ.Λ. Καλαμαριάς
  • Προκοπίου Αικατερίνη, ΠΕ02, 3ο Γυμνάσιο Τούμπας
  • Γαλανός Ανδρέας, ΠΕ02, 2ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας
  • Σειρά Ευαγγελία, ΠΕ02, ΓΕ.Λ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ευόσμου
  • Τσαμούρη Αικατερίνη, ΠΕ03, ΓΕ.Λ. Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ευόσμου
  • Βαφειάδης Αναστάσιος, ΠΕ04.02, Πειραματικό ΓΕ.Λ. Πανεπιστημίου Μακεδονίας

σε συνεργασία με το 2ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας